Етични норми за използване на изкуствения интелект в образованието

Разработването и внедряването на изкуствен интелект (ИИ) в образованието носи иновативни решения като персонализирано обучение, автоматизация на административни дейности и анализ на учебни данни. Макар тези технологии да обещават по-ефективно и достъпно образование, тяхното приложение създава значителни етични предизвикателства. Основни въпроси включват прозрачността на алгоритмите, защитата на личните данни, предотвратяването на дискриминация и запазването на човешкия фактор в преподаването.
Статията разглежда етичните норми, които следва да ръководят отговорното прилагане на ИИ в класната стая. Обсъждат се принципи и добри практики като равнопоставен достъп до технологии, отчетност и др. с фокус върху нуждите на учениците.
В заключение се предлагат насоки за интеграция на ИИ в образователния процес с акцент върху етичните стандарти и социалната отговорност.