Защо само педагогическа компетентност не е достатъчна за учителя на 21 век?
DOI: 10.15547/PF.2018.017
Авторът коментира важни проблеми, свързани с компетентностите на учителя на 21 век. Обосновава се необходимостта от развитие на една съвременна „глобална”, комплексна и многостранна компетентност (или по-скоро – сбор от компетентности) на учителите чрез базовото им университетско образование и различните форми и възможности на продължаващото образование, като част от ученето през целия живот. Очертават се параметрите на една съвременна педагогическа компетентност („съдържателна”, методическа, технологическа, свързана с формирането у учениците на метаумението да учат. В контекста на съвременното развитие на технологиите се коментират различни модели на образованието, науките за образованието и подходите, които са в основата на тяхна философия: Образование 1.0, базирано на педагогиката и педагогическия подход; Образование 2.0, базирано на андрагогията и андрагогическия подход, Образование 3.0. базирано на хьотагогията и парагогия (или пиърагогия/ пиъртагогията). Всички те обясняват новото образование на 21 век.