Емоционалната интелигентност – условие за успешна професионална изява на педагогическите специалисти

Проблемът за изследването на емоционалния интелект на педагога в контекста на професионално значимите качества на личността остава и до този момент недостатъчно изучен в най-новата българска научна действителност. Нарастването на интереса към въпросите, свързани с емоционалната компетентност и професионалното самоосъзнаване на педагозите във връзка с успешността на дейността им е обусловено от съвременните социални тенденции и основни цели на образование. Чрез развитието на емоционалната интелигентност като значим фактор за повишаване на психологическата култура, педагогическите специалисти ще усъвършенстват своята емоционална компетентност, ще повишат нивото на професионалното си майсторство, ще обогатят възможностите си за пълноценна личностна и професионална изява и реализация.