Емоционалният елемент - ключов фактор в сензационната история на социалните медии
DOI: 10.15547/PF.2018.009
Изследването разглежда понятието „вирусен” в контекста на онлайн медиите, факторите, които превръщат едно съдържание във вирусно, и някои ключови принципи на вирусните кампании. Главният фокус е върху статии и друго съдържание, станало много популярно през 2017 г. в платформите YouTube, Facebook, Twitter и Instagram.Целта на изследването е дасе разгледа, представи и категоризира селекция от вирусни текстове, снимки, видеа и мемове, публикувани в социалните медииот цял свят, като е поставен и специален акцент върху тези в България и Великобритания, където понастоящем живеят и работят авторите на настоящата студиа. Разграничени са 9 основни категории на вирусно съдържание, възникващо от онлайн платформите за споделяне – Медии, Забавление, Вип, У дома, Емпатия, Хумор, Ежедневие, Кауза и Политика, към които може да се причисли всеки пример в предложената от нас селекция. Едновременно с това е дискутирана и доминантната емоция, която то предизвиква в потребителите,като са специфицирани три вида емоционално състояние – условно наречени позитивно, негативно и амбивалентно. Изследването показва, че емоционалният елемент е ключов фактор за появата на вирусния феномен в социалните платформи.