Съвременната игра на учители, родители и деца: една от възможностите за включване на родители и укрепване на партньорствата
DOI: 10.15547/PF.2024.016
С тази статия искаме да разгледаме мненията и ангажираността на учителите в контекста на детската игра, като една от възможностите за включване на родителите и укрепване на партньорството между семейството и училището. Ето защо целта на изследването е насочена към изследване на мненията и ангажиране на учителите в контекста на детската игра, като една от възможностите за включване на родителите и укрепване на партньорството между семейството и училището. Използвани са дескриптивен метод, техники за анкетиране и скалиране, а като инструмент е използван анкетен въпросник със скала за оценка (TP-IP-2024). Участваха общо двеста и тринадесет учители от Република Сърбия. Резултатите от това изследване показват, че съвременните учители не са много ангажирани и всеотдайни, когато трябва да посочат на родителите характеристиките и силните страни на детската игра в развитието на децата чрез различни форми на сътрудничество с родителите. Освен това съвременните учители не обръщат внимание на участието на родителите в доброволчески и свързани с играта тематични дейности, но учителите признават възможността за включване на родители в доброволчески дейности с тема на играта. Ясно е, че съвременните учители не са достатъчно посветени и ангажирани с тази тема чрез участието на родителите, което предполага по-задълбочено и цялостно разглеждане на тази тема.