Маккуери „Малки стъпки” – иновативна програма за ранна психолого-педагогическа подкрепа и рехабилитация на деца със синдром на Даун
DOI: 10.15547/PF.2018.013
Ранната интервенция е много важна за работа с деца с отклонения в своето развитие, тя способства за пълното реализиране на потенциала на детето. Програмата за ранна педагогическа подкрепа е разработена от Центъра за специално образование към университета „Маккуери“, Сидни за деца с интелектуални затруднения до 5 - годишна възраст.
Програмата „Малки стъпки“ е разработена на база отчетите на учените от Центъра Даун Синдром, град Сиатъл, Вашингтон, САЩ. Авторите на тази програма – Мойра Питерси, Робин Трилор, Диана Утер, Ерика Бра и СюКеанс – споделят своите виждания за организиране на всекидневни занимания за стимулиране развитието на детето по-най-добрия начин. В основата й лежат значим педагогически опит, съвременни идеи за това как децата учат, както и детайлна методика, анализ и обобщение на методите в областта на специалната педагогика. Новият подход се основава на визията, че децата с интелектуални нарушения могат да формират повечето от уменията, които имат останалите деца по същия начин и в същата последователност, само че по-бавно, ако веднага след поставянето на диагнозата започнат редовни и добре обмислени дейности. Програмата се използва в Англия, Америка, Европа, Русия, където е одобрена от министерствата на образованието.
Програмата „Малки стъпки“ е разработена на база отчетите на учените от Центъра Даун Синдром, град Сиатъл, Вашингтон, САЩ. Авторите на тази програма – Мойра Питерси, Робин Трилор, Диана Утер, Ерика Бра и СюКеанс – споделят своите виждания за организиране на всекидневни занимания за стимулиране развитието на детето по-най-добрия начин. В основата й лежат значим педагогически опит, съвременни идеи за това как децата учат, както и детайлна методика, анализ и обобщение на методите в областта на специалната педагогика. Новият подход се основава на визията, че децата с интелектуални нарушения могат да формират повечето от уменията, които имат останалите деца по същия начин и в същата последователност, само че по-бавно, ако веднага след поставянето на диагнозата започнат редовни и добре обмислени дейности. Програмата се използва в Англия, Америка, Европа, Русия, където е одобрена от министерствата на образованието.