Общуването в обучението като важен социален и педагогически фактор

Общуването е сложен феномен, който трудно може да бъде дефиниран еднозначно. В условията на дадена образователна институция, то се отличава с определена специфика, която дава отражение върху неговата ефективност. Поради своята сложност, общуването е обект на изучаване и изясняване от различни научни области в т.ч. и от педагогиката. Особен интерес представлява неговото оценяване от гледна точка на обучаващите се. Проблем, който основателно предизвика и нашия изследователски интерес и доведе до организирането и провеждането на емпирично изследване сред студенти, обучаващи се в специалност „Медицинска сестра“ на Медицински университет „Проф. д-р Параскев Стоянов“ – Варна, които са изучавали вече две педагогически дисциплини и имат теоретична представа за същността на този феномен.