Добавената реалност в детската градина: преобразяване на обучението чрез технология
DOI: 10.15547/PF.2024.024
Добавената реалност (AR) е технология, която обогатява реалната среда с дигитално съдържание, видимо чрез мобилно устройство или таблет. Статията разглежда ролята на AR в обучението на деца в детските градини, с фокус върху краткосрочен курс за квалификация на учители. Обучението е проведено в ДГ №23 „Иглика“, гр. Варна и е насочено към теоретично и практическо овладяване на технологията за подобряване на учебния процес. Представени са софтуери като EyeJack, CoSpaces Edu, QuiverVision и Merge Cube, които осигуряват интерактивни ресурси за визуализация и ангажиране на децата. Резултатите от обучението са обобщени с анкетно проучване, направено сред учителите една година след провеждане на квалификационния курс.