Модел за дейностно-ориентирано оценяване в системата на средното професионално образование с (конкретни) примери
DOI: 10.15547/PF.2024.017
Моделът за оценяване, базирано на дейности (ABA) в техническото професионално образование се фокусира върху оценката на наличните практически умения, уменията за гъвкаво интегриране на технологиите и насърчаването на активно изследване и прилагане на знания в реални условия. Използвайки този модел, програмите за техническо професионално образование могат по-ефективно да оценяват учениците като работната сила, наблягайки на оценката на практическите умения и придобити адаптивни преносими умения, приложими към по-голям брой професии в рамките на даден сектор. В статията се разглежда модел с активен характер на оценяването,тъй като такова трябва да бъде не само преподаването и ученето за ученика, но и самото оценяване, в което ученикът участва чрез саморефлексия и самооценка в своята лична оценка, активно изследване и прилагане на знанията.