Моделиране на добра практика в приобщаващо училище в Алмати, Казахстан. Модел за приобщаващо образование на ...

Това изследване представя резултатите от разработването на модела на приобщаващо образование на училище „Инсайт“ в Алмати, Казакстан. Студията включва описание на иновативното училище, научените от него уроци по време на прилагането на приобщаващи практики, като разглежда и изгражда модел на приобщаващо училище и предоставя възможност за пренасянето му в други училища. Моделът се състои от шест стълба, всеки от които е важен, за да може едно училище да се нарече приобщаващо. Всеки стълб (направление) има от 3 до 5 ключови показателя, чието изпълнение е в основата на успешното приобщаване в училището. Шестте стълба са взаимосвързани и онагледени. Моделът се базира на казахстанските държавни разпоредби и е проникнат от това, без което приобщаването не е възможно – културата на училището, т.е. нагласите на ръководството, учителите, учениците, начинът на живот и атмосферата в училището по време на уроците и в свободното време.