Синергия между ритъм терапия и стая на загадките в обучението на бъдещи педагози
DOI: 10.15547/PF.2024.007
Приложението на игровия подход, съчетан с ритъм-терапия в образователния процес има потенциала да постави обучаемите в среда, в която усвояването на учебното съдържание е вълнуващо преживяване, помага им да откриват и преодоляват трудности заедно, насърчава ученето и развива критичното и аналитично мислене. Синергията между двата подхода способства за развитието на компетенции на бъдещите педагози и на формирането на тяхната комплексна хармонична личност.
В статията се разглежда приложението на метода Стая на загадките, като част от игровия подход и подхода ритъм-терапия в реализирана добра практика при обучението на бъдещи педагози.
Описана е игра, в чиято основа е залегнала приказката за Червената шапчица. Въздействието на сюжетната линия в модела на Стая на загадките е подсилено с интегрирането на ритъм-терапията. Този подход позволява на студентите да приложат знанията си в разрешаването на конкретен проблем в нетипична ситуация, да работят под напрежение, продиктувано от конкретен ритъм и музика.
В статията се разглежда приложението на метода Стая на загадките, като част от игровия подход и подхода ритъм-терапия в реализирана добра практика при обучението на бъдещи педагози.
Описана е игра, в чиято основа е залегнала приказката за Червената шапчица. Въздействието на сюжетната линия в модела на Стая на загадките е подсилено с интегрирането на ритъм-терапията. Този подход позволява на студентите да приложат знанията си в разрешаването на конкретен проблем в нетипична ситуация, да работят под напрежение, продиктувано от конкретен ритъм и музика.