Социално-емоционалното учене според представите на учители, прилагащи STEM подход в обучението

Развитието и приложението на STEM подхода в образованието е във фокуса на съвременните изследователски търсения. STEM базираното обучение създава предпоставки за решаване на проблеми самостоятелно и в екип, управление на конфликтни ситуации, намирането на собственото място и роля в екипа, умението за изразяване и аргументиране на позиция, за активно слушане и вникване в гледната точка на другия, мислене “извън кутията”. Социално-емоционалното учене от своя страна представлява подход, при който се формират и развиват компетентности в няколко насоки - самоосъзнатост, отговорно вземане на решения, самоуважение, социална осъзнатост и социални умения. В статията се представят резултати от проучване сред учители, прилагащи STEM подход в обучението. Направен е опит да се установи чрез рефлексивни и саморефлексивни въпроси доколко е в обсега на вниманието им социално-емоционалното учене и какви социални и емоционални умения развиват учениците и учителите при прилагането на STEM подхода.