Социалните и емоционалните умения - предпоставка за пълноценно личностно развитие в средна училищна възраст
DOI: 10.15547/PF.2015.063
Вниманието ни е фокусирано върху възрастта 12-14 години (съответстваща на 6. – 7. училищен клас), защото е глобална тенденция днес при все повече деца семейството да не успява да осигури надеждна подкрепа в живота и училищата остават единственото място, където обществото може да потърси корективи за липсите в тяхната емоционална и социална компетентност. Тези години се определят като най-крехкия период от живота на човека. Семейството и връстниците са сред основните фактори на социализацията в тази възраст. Стремежът към автономност и търсенето на себе си, интересът към новото и различното, чувството за възрастност тласкат тийнейджъра към групата на връстниците. От друга страна потребността от сигурност, закрила, доверие го връща към семейството.
В основата на нашите търсения е отговорът на въпроса дали балансът между функционирането му в различните полета на социално взаимодействие е показател за пълноценен живот и за успешно протичащ процес на формиране на социални и емоционални умения.
В основата на нашите търсения е отговорът на въпроса дали балансът между функционирането му в различните полета на социално взаимодействие е показател за пълноценен живот и за успешно протичащ процес на формиране на социални и емоционални умения.