Андрагогията в действие – българският опит
DOI: 10.15547/PF.2023.015
Статията насочва вниманието към българския опит в разработването на андрагогията като основна теория за образованието на възрастните. Целта на авторите еда представят развитието на андрагогията в България като наука и изучаването й като университетска дисциплина. В отделните части на студията, чрез анализ на научни публикации, учебни планове и програми се търси отговор на следните изследователски въпроси: Какви са параметрите на образованието на възрастните в България, в контекста на възможностите на формалното и неформалното образование? Как се развива андрагогията като наука и университетска дисциплина? Доколко изследователският интерес и учебното съдържание следват потребностите на практиката (в България)? Каква андрагогическа подготовка е необходима на специалистите,в т.ч. учители, организиращи образователни дейности или обучаващи възрастни учащи?