Практически аспекти при изучаване на величини в образователно направление „Математика“ в детската градина
DOI: 10.15547/PF.2023.027
Статията представя резултати от изследване на ядро „Измерване“, в което са заложени базови математически компетенции, усвоявани от подрастващите в хода на педагогическото взаимодействие, изискващо прилагане на иновативни методи и подходи. Приложени са развиващи продуктивни образователни технологии. Търсят се приложенията на традиционни и иновативни методи, средства и подходи в хода на педагогическото взаимодействие в образователно направление „Математика“, ядро „Измерване“. Целта се постига с анкетно проучване, на базата на отговори по стандартизирани въпроси и пряк разговор с респондентите. Резултатите показват, че в реалната практика в детските градини не се стимулира експериментално-изследователското търсене на знанията за величините и откриването на закономерности, недостатъчно се познават и използват автодидактични игри, свързани с величините и измерването, епизодично се прилагат иновативни подходи и технологии. Обосновава се необходимостта от повишаване на професионалните компетенции на учителите, по отношение приложението на иновативни методи и подходи в ядро „Измерване“. Очертани са перспективи за повишаване квалификацията на учителите по темата.