Особености на зрителното възприемане на устната реч

Проблемът за зрителното възприемане на устната реч (отчитането) e от изключително значение в слухово-речевата рехабилитация. Възприемането на чужда реч чрез визуалния канал при деца със слухови нарушения в съчетание с други средства – използване на остатъчния слух с помощта на слухови апарати, жестове и др. в значителна степен подобрява устната комуникация. Сложен по своята същност процес на прекодиране на акустичния код в оптически, зрителното възприемане на речта продължава да бъде актуален въпрос и да привлича вниманието на представители от различни научни области.
Целта на тази публикация е не само да представи в обобщен вид достиженията, но и дa насочи вниманието към формирането, развитието и използването на умения за зрително възприемане на речта в контекста на комуникативната компетентност и комуникативното поведение.