STEAM интеграция на изкуствата и математиката в детската градина
DOI: 10.15547/PF.2023.020
В статията се анализира същността на подхода за интеграция на изкуствата с математиката и ролята му за формиране на универсалните 4К умения (креативност, комуникативност, кооперативност, критичност) в децата от предучилищна възраст. Прави се съпоставка на STEM и STEAM, и се описват методи за формиране на четирите групи умения от системата 4К. Изяснява се спецификата на интеграцията на изкуствата в обучението по математика. Разграничават се три типа учебни програми, в които изкуството се използва като цел или средство на обучението. Представя се модел на интеграцията на изкуствата и математиката за развиване на творчески и активни личности. Дадени са идеи и примери на тематични проекти за интеграция на изобразителни и театрални дейности в обучението по математика в детската градина.