Художествената вселена и нейните необозрими „мостове“ – смислови връзки и междутекстови препратки между литературните творби, изучавани в шести клас
DOI: 10.15547/PF.2019.029
Разработката аргументира ролята на междутекстовия подход за осъществяването на пълноценен литературнообразователен дискурс в шести клас. Обговарянето на новата учебна програма по литература, влязла в сила от 2017-2018 г. , на представените в нея учебно съдържание и компетентности (социокултурни, литературни и комуникативни), респ. и очаквани резултати, репрезентира обективните предпоставки за откриване/ търсене на междутекстовата свързаност, съответно и за открояване на смислопораждащия й потенциал. Примерните междутекстови препратки са ярка илюстрация на издигнатите „мостове“ (По Н. Георгиев) между изучаваните в шести клас литературнокласически текстове.