Интелектуалните карти и приложението им в часовете по математика в началните класове - защо учениците казват “Ахаа!“, след работа с тях
През последните 20 години настъпиха големи промени в образователните системи и научното им осигуряване навсякъде по света. Това се налага от една страна от навлизането на технологиите в образованието, от друга - от промените в мисленето и мотивацията за учене на съвременните деца. Старите форми на преподаване са все по-малко ефективни. Учениците губят интерес от монотонността в традиционния урок. Очакват изненада, участие в нещо интересно, губят ангажираност, ако не се случва и не получават нещо полезно или приятно. В търсене на промяна стигнах до идеята за „нелинейно представяне” на информацията, което да подпомага трансформирането й в знания и умения. Настоящата статия разкрива възможностите за приложение на мисловните карти в обучението по математика – 4 клас, като средство за провокиране и активизиране на мисловната дейност на учениците.