Овладяване на фолклорно-изпълнителска техника от учениците в процеса на обучение по кавал в българското училище
DOI: 10.15547/PF.2015.059
Изкуството е най-ярката форма за възприемане и претворяване на красотата в действителността. То въздейства на човешката психика и се докосва до най-дълбоките и вълнуващи сетива – чувства, въображение, мисъл. Създава духовна наслада и предизвиква асоциации със силна образност и запомняща се емоционалност. В частност, музиката се определя като едно от най-силно въздействащите изкуства, тъй като оказва влияние както върху интелектуалното развитие, така и върху цялостното формиране на подрастващата личност. Поради това обстоятелство, настоящата статия е посветена съдържателно на проблема за формиращото и развиващото въздействие на обучението по кавал в българското училище върху ученици от първи до седми клас, както и на някои иновативни методически и технологични решение в конкретната педагогическа практика.