Рефлексивна технология за развиване на педагогически компетентности в интеркултурна образователна среда

В Педагогически факултет на Тракийски университет се обучават студенти от различни етнически групи и студенти по програма "Еразъм". Тази интеркултурна среда разкрива възможност чрез широка интеркомуникативна симбиозада се установят общи ценности в среда на интерукултурно учене. При интеркултурното педагогическо взаимодействие на студентите се дава възможност да изразят своята идентичност чрез визуализация на идеи, нагласи и мисли. Художествените текстове се използват, за да се запознаят студентите с традиционните ценности на непознатия етнос и националност. Както и за решаване на дилеми с морална стойност, за разчупване на стереотипи в поведението и за преодоляване на предразсъдъци. Чрез използване на петмодулен мултимедиен конструкт се ситуира педагогическа среда, в която студентите, освен че рефлексират личностно върху даден проблем, развиват и педагогически умения да ръководят процеса.